zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing: Heb jij een SEO boost nodig in 2017?

 

Wordt jouw zakelijke website niet meer zo goed gevonden als voorheen? Zonde! Dan is het tijd voor een SEO boost, waarbij je natuurlijk rekening houdt met de nieuwe regels van SEO voor 2017. Wij geven we enkele belangrijke tips om een SEO boost in 2017 te realiseren.

 

Voeg waarde toe aan je website

 

Geef je website meer waarde. Dit doe je op meerdere manieren. Je kunt denken aan het uitbreiden van je niche, terwijl je toch je eigen doelgroep aan blijft spreken, maar je kunt ook denken aan het toevoegen van informatie over populaire onderwerpen. Zorg voor meer kwalitatief hoogwaardige content op je website en houd je website goed actief, bijvoorbeeld door middel van blogartikelen.

 

Verbeter de surfervaring

 
Het is belangrijk om er alles aan te doen om de laadtijden zo kort mogelijk te houden. Zorg voor een goede navigatie op je website en gebruik foto’s die maximaal 100kb ruimte innemen. Grotere afbeeldingen verlengen de laadtijd. Test je eigen website regelmatig en kijk er kritisch naar. Welke verbeterpunten zie je en op welke manieren kun je actie ondernemen? Besteed hier aandacht aan.
 

Breid de inhoud van je website uit

 
Inhoud is belangrijker dan optimalisatie. Voorheen was dit andersom, maar sinds 2016 is hier al verandering in gekomen. Dit was ook het jaar waarin Google Rankbrain echt actief werd en dit heeft hier natuurlijk een grote invloed op. Je website verder optimaliseren voor zoekmachines is dan ook nutteloos als je niet minstens evenveel tijd investeert in het uitbreiden van de inhoud van je website.
 

Besteed aandacht aan visuals

 
Visuals worden ook steeds belangrijker. Het is daarom aan te raden om meer aandacht te besteden aan het realiseren van slimme visuals. Infographics lopen hierin echt voorop. Je kunt ervoor kiezen om standaard infographics te downloaden en deze te bewerken tot een eigen visual, maar je kunt natuurlijk ook zelf infographics ontwerpen. Hiervoor kun je zelfs de meest eenvoudige programma’s gebruiken, zoals bijvoorbeeld ook PowerPoint.
 

Blogs, blogs en nog eens blogs!

 
Blogs gaan het helemaal worden in 2017. Het is dé manier om je doelgroep optimaal aan te spreken, om je website lekker actief te houden en natuurlijk lenen blogs zich ook uitstekend om te delen. Heb je medewerkers in je bedrijf? Vraag dan ook hen te delen op hun eigen social media accounts. Probeer minimaal twee blogs per week te publiceren, maar liefst wat meer. Publiceer daarnaast zoveel mogelijk op dezelfde dagen en tijden.

Social media bijhouden

Succes voor je website in de zoekmachines bereik je niet alleen door tijd te investeren in je website zelf. Ook social media gaat in 2017 een nog grotere rol spelen. Tijd om accounts aan te maken voor je business en actief te gaan posten. Al doe je dit alleen maar om waardevolle linkjuice te verkrijgen vanuit Facebook.

 

48