succesvol ondernemen

Drie redenen waarom je geen succes hebt met je business

Wie een business begint wil succesvol zijn. Dit is vanzelfsprekend. Je zet geen zaak op om verlies te lijden. Toch is het in de praktijk zo dat het voor veel ondernemers maar niet lijkt te lukken om het succes te bereiken wat zij willen bereiken. Dit is jammer, want de kansen liggen over het algemeen toch echt wel voor het oprapen. Het punt is dat je wel even moet zoeken en hier gaat het vaak mis. Op het gebied van actie is er nog veel te leren. De drie zaken die ervoor kunnen zorgen dat jij het succes niet weet te vinden hebben dan ook alles te maken met actie. Op de eerste plaats met het ondernemen van de verkeerde acties, op de tweede plaats met het gewoonweg niet ondernemen van actie en tot slot met het ondernemen van te weinig actie. Natuurlijk leggen we je dit graag verder uit.

 

Het ondernemen van de verkeerde acties

 
Soms denk je dat je als ondernemer lekker bezig bent. Je bent lekker actief, je onderneemt actie om meer klanten te werven en je bent goed in je vak. Waar schort het dan aan? Vaak is het in dit geval zo dat je de verkeerde acties onderneemt om je doelen te bereiken. Je accepteert bijvoorbeeld alle kleine opdrachten, waardoor je geen tijd meer hebt om je te focussen op het zoeken naar grote opdrachten. Je wilt meer marge, maar je verlaagt je prijzen om meer klanten aan te trekken. Je onderneemt wel actie, en dat spreekt voor je, maar het zijn wel acties die je eerder schaden dan goed doen wanneer je kijkt naar de doelen die je wilt bereiken.
 

Geen actie ondernemen

 
Het succes ontbreekt en dus ga je bij de pakken neerzitten. Geen slimme move, want met niks doen komt het succes ook zeker niet aanwaaien. Je gaat eerder verder achteruit dan dat het je iets oplevert. Je moet wel actief blijven. Schrijf regelmatig een blogartikel om te publiceren. Misschien levert het je nu nog niet veel lezers op, maar blogs blijven altijd voor je werken. Door veel blogs te plaatsen val je op en krijg je vanzelf meer bezoekers en geïnteresseerden. Ga niet een film zitten kijken als je ook een blog zou kunnen schrijven. Het ondernemen van de verkeerde acties is zelfs nog beter dan het totaal niet ondernemen van actie.
 

Te weinig actie ondernemen

 
Wie grote resultaten wil bereiken moet ook groots denken. Wie groots denkt heeft het vermogen om grote successen te behalen. Veel ondernemers ondernemen wel actie, maar doen dit uitsluitend op kleine schaal. Je kunt niet verwachten dat je met kleine acties grote resultaten bereikt. Helaas werkt het niet zo. Onderzoek hoe je jouw kleine acties kunt uitbreiden tot iets groots. Onderzoek wat jouw doelgroep wil zien om overtuigd te raken. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je acties minimaal even groot zijn als het succes dat je ermee wilt bereiken.
 
Energiecollectief
103